Норд-Ост“ се повтаря в Париж! В най-неповторимия град на земята… Но „кървавият рефрен“ е различно „композиран“ от московския – тогава финалните акорди бяха поставени от щурмовите отряди, които задушиха с не-райски газ заложниците на третата чеченска война, закрепостила крепостния режим на Путин в крепостта Кремъл.
Някой обича литературните сценарии и киносюжетите.
Париж е бил обект на терористични атаки във филма от началото на 80-те „Осветеният“ – с прохождащата, но изтанцувала един от най-кинематичните танци на всички времена Настася Кински и „чудовището на танца“ – Рудолф Нуреев – манекенка и терорист се срещат, за да взривят чрез чувствата си Париж.
В „Гламорама“ на Брет Ийстън Елис американски модели, вербувани от мистериозна организация с мистичен мафиотски водач, рушат кафенета и сгради a Paris… Мегаполисът край Сена е представен като декор на филм, а обезумяло-красивите терористи са изпълнители на роли от арсенала на цялата до-Брет-Ийстънова „литература на злото“. Не са ли „насочили бедата“ към Париж и Пол Моран, и Бруно Ясенски – „изгаряйки“ го на/в книга още през 30-те години?
Славяноезични коментатори междувременно „предложиха“ на оцелелите карикатуристи от „Шарли Ебдо“… да о-карикатурят трагедията.
Те обаче надали ще ги послушат. Защото на корицата на последния брой на изданието беше изобразен – без да е обезобразен повече от вече световно приетото, „най-влиятелният човек на планетата за 2015-а“ – Владимир Путин. С татуировки „времен культа Сталина“ на джудистките бицепси – като персонаж от лагерните песни на Галич.
Бойните полета се раздуват и обхващат немислими в по-ранното топоси и локуси, за да ни сближат – „братя по кръв“. Аз избирам „да гася Париж“.